نمونه سوالاتی که می توانید از استاد در مصاحبه بپرسید

دسته بندی: لم اپلای

2021/09/25


مصاحبه برای هر موقعیت متفاوت است، اما این راهنمای سوالات برای کمک به مجموعه متنوعی از خوانندگان در جلسات اسکایپ آنها می تواند بسیار مفید باشد. این مقاله فقط سوالات پیشنهادی را برای ملاقات های فردی با اساتید پوشش می دهد. با این حال، این به معنای نادیده گرفتن اهمیت سایر منابع نیست، مانند سیاست های گروه، پوزیشن های قبلی پس از فارغ التحصیلی و غیره.

به عنوان یک نکته، توییتر محل بسیار خوبی برای پرسیدن سوالات در مورد دانشگاه است.

جلسه اسکایپ شما زمان خوبی برای پرسیدن سوالات مستقیم و غیر مستقیم از شخصی است که به طور بالقوه راهنمای دکتری یا ارشد شما خواهد بود، جهت تحقیق شما را راهنمایی می کند، شما را برای فرصت های پیشرفت شغلی توصیه می کند و غیره. اگر هنوز از پرسیدن هر یک از این سوالات احساس راحتی نمی کنید، احتمالاً می توانید از دانشجوبان فعلی آنها بپرسید. در یک یادداشت مشابه، برخی از سوالات با جستجوی سریع در گوگل از قبل بسیار بهتر پاسخ داده می شوند، مانند این که استاد دارای چه سوابقی است. این سوالات را می توانید در وبسایت دانشگاه یا استاد در بخش "درباره" ذکر شده است بیابید. با این حال، توجه داشته باشید که آنها از برخی از سوالات ممکن است طفره بروند.

هیچ راه میانبری در این زمینه وجود ندارد - شما باید قبل از شروع به کار برای استاد، شخصیت و سبک او را درک کنید.

→ Do you consider yourself more of a ‘hands-on’ or ‘hands-off’ advisor?

→ How is the lab structured? [More directly] How do you envision collaboration between students of this group?

اغلب، پاسخ این سوال مشخص می کند که از شما انتظار می رود با چه کسی کار کنید (به تنهایی، با دانشجوی کارشناسی/کارشناسی ارشد، با دانشجوی دکتری، به طور مستقیم، و غیره) ، و اینکه چگونه با شرایط فعلی مطابقت دارید. مجموعه ای از دانشجویان همچنین ممکن است نشان دهنده انعطاف پذیری در آن ساختار و نقشی باشد که در آینده بر عهده خواهید گرفت. اگر از شما انتظار می رود با یک دانشجوی ارشد یا دکتری کار کنید، ممکن است زمان مناسبی باشد که از آنها بپرسید که چه مدت در آنجا خواهند بود یا آیا اساتید جدید در حال پیوستن هستند.

→ How often do you meet with your students? What does it look like? What do you typically discuss in meetings?

بسیاری از برنامه های دکترا از یک جلسه مشاوره هفتگی بصورت غیر رسمی برای ایجاد رابطه بین استاد راهنما و دانشجو انتظار دارند (این امر بر اساس رشته، به ویژه در علوم انسانی که نادرتر است متفاوت است). سوالات مشابه به این سوال علاوه بر آگاهی از انتظارات اساتید برای حضور، بررسی می کند که برنامه روزانه شما در دوران تحصیل چگونه می تواند باشد. همچنین یاد خواهید گرفت که از شما انتظار می رود هر هفته چه چیزی ارائه دهید (میزان پیشرفت) و پس از ارائه آن چه اتفاقی می افتد. برخی از مشاوران مایلند جلسات را برای اهداف سطح بالا و کارهای اداری رزرو کنند، در حالی که برخی دیگر منتظر می مانند تا دانشجویان یک مشکل فنی ایجاد کنند تا بتوانند وارد کار شده و کمک کنند.

→ Are there lab meetings? Other meetings?

→ What progress do you generally expect from a student in the course of a semester?

این سوال در مورد پیشرفت پروژه تحقیقاتی شما مورد انتظار است و اینکه چگونه مشاور آینده شما می تواند در مورد پیشرفت یا تلاش (بخصوص در دوره های ارزیابی) قضاوت کند. از آنجا که ارزیابی ها یک فرایند در سطح بخش است، اولین جلسه مصاحبه ممکن است بهترین مکان برای پرسیدن سوالات لجستیکی در مورد ارزیابی یا مراحل واجد شرایط نباشد، اما زمان خوبی برای درک مراحل خاص است، که برای کار با هر استاد متفاوت خواهند بود.

→ What do you do when students are struggling? [Regarding more junior students] How do you keep your students motivated when they are working through challenging problems?

نقش یک استاد راهنما این است که شما را در رسیدن به موفقیت راهنمایی کند، بنابراین درک نحوه حمایت آنها از دانشجویان بسیار مهم است. تقریباً مطمئناً در برخی مواقع احساس می کنید گیر کرده اید، و از حمایت متمرکز و اطمینان از استاد راهنمای خود بهره مند خواهید شد. در مقیاس کوچکتر، شما می خواهید درک کنید که به طور هفتگی چه نوع پشتیبانی را باید انتظار داشته باشید. بسته به نحوه گفتگوی شما، ممکن است بخواهید از نسخه مستقیم تری بپرسید: "What have you done previously when your students have struggled".

→ How do you help students onto the job market (or into industry)?

برخی از اساتید راهنما در اعزام دانشجویان به دانشگاه / کمک به آنها برای دستیابی به یک شغل خوب در صنعت، بهتر از دیگران هستند. به طور خاص، اعزام تعداد زیادی از دانشجویان به سمت های معتبر دانشگاهی مایه افتخار برخی از اساتید است.

Is it a funded position?

بسیاری از دانشجویان خود را در حال پذیرش در پوزیشنی می دانند که فاند نامشخصی دارد یا اصلا وجود ندارد. چنین پوزیشن هایی بسیار استرس زا خواهند بود زیرا تمام استرس یافتن فاند مناسب، بر توانایی شما در تمرکز بر کار شما تأثیر می گذارد. اگر این پوزیشن واقعاً تأمین مالی شده است، ایده خوبی است که سوال مربوط به فاند را از استاد راهنما بپرسید.

→ [If funding exists] Do you anticipate your funding to change during my time as a student?

فاند می تواند مختص پروژه یا محدود به سال باشد. عدم تامین مالی می تواند استرس زا باشد - اگر موقعیت مالی تأمین می شود، بهتر است جزئیات را بدانید. به عنوان مثال، برنامه های اروپایی معمولاً با یک پروژه واحد گره خورده و ممکن است با اتمام پروژه پایان یابد.

 I’m interested in working with you. Do you think I’d have a good chance of working with you if I come to {X university}? 

این سوال راهی نسبتاً مستقیم برای جلب تعهد غیررسمی است.

→ Are there other faculty you think I’d be a good match for?

اگر اوضاع چندان عالی نیست، همیشه خوب است که یک توصیه آگاهانه دریافت کنید. در برخی از برنامه های پذیرش، دانشجویان تنها در صورتی پذیرفته می شوند که مشخص باشد حداقل یک استاد راهنمای از پیش تعیین شده دارند، و شما ممکن است یک مورد واضح را در جستجوی خود از دست داده باشید.

→ What research methods does the lab use? What is the typical lifecycle of a project/paper?

دانستن سبک/روش ها/جدول زمانی پروژه های تحقیقاتی در آزمایشگاه برای درک چگونگی مشارکت شما در چشم انداز آزمایشگاه یا گسترش آن مهم است. در برخی از رشته ها، این امر ساده است و توسط رشته تحصیلی تعیین می شود. در موارد دیگر، ممکن است از خواندن مقالات آزمایشگاه و کار برعکس واضح نباشد و مشاور شما ممکن است توصیف سطح بسیار مفیدی ارائه دهد.

→ I read about project X, is this ongoing? [If nothing to go off of] What are some of the projects that you and your students are currently working on?

همیشه ارزشمند است که پروژه های خاص یک آزمایشگاه را بررسی کنید، زیرا ممکن است از شما خواسته شود برای اولین پروژه خود به یکی از آنها بپیوندید. در صورت امکان، این کار باید از قبل انجام شود. با این حال بعضی اوقات اساتید به ندرت پروژه های فعلی خود را در وب سایت خود قرار می دهند و این محیط غیررسمی به شما امکان می دهد در مورد موارد هیجان انگیز سوال کنید. به طور خاص، این زمان مناسبی برای بررسی میزان فعالیت/زمینه خاصی است که به آن علاقه دارید.

→ [If there is selection] How much freedom could I expect to have in selecting my own projects? [Additionally] Would I have my own line of work or contribute to a bigger project?

اگر گروه تا حد زیادی به عنوان بخشی از یک همکاری بزرگ کار می کند، ممکن است پرسیدن درباره تعامل و میزان تعیین موضوع (های) پروژه یا پایان نامه شما ارزشمند باشد. ناگفته نماند که برخی از دانشجویان دکترا در مشارکت های بزرگ وظایف پیش پا افتاده ای را دریافت می کنند و در نتیجه ممکن است زمان بیشتری طول بکشد تا بتوانند تحقیقات مستقل و شایسته پایان نامه را انجام دهند. علاوه بر این، ممکن است ارزشمند باشد که بپرسیم مسئولیت ها در گروه چگونه تعیین می شوند. چه کسی بخشی از پروژه را دریافت می کند؟ چه زمانی این امر تعیین می شود (به عنوان مثال قبل از شروع پروژه، قبل از ارسال مقاله ...)؟ انتظار می رود چه مشارکتی داشته باشید؟ رعایت نظم تألیف در مقالات منتشر شده کمک می کند، اما پرسیدن ضرری ندارد.

→ In general, do you tend to give your students projects or have them select their own?

→ Do you have particular projects that you see me working on?

→ Are there any specific courses that students in your lab take?  

→ Where does funding primarily come from? [Furthermore] What does that entail?

→ If you run out of your primary funding for a student how would you expect the student to handle that?

→ How do you feel about students applying for fellowships?

→ How often do students take time off? [Additionally] Are there lab, department lunches/outings/events?

→ Do students work together in a common space?

→ How often do you send students to conferences? What if they aren’t presenting a paper?

→ What do students do during summers? What does the process for finding those positions typically look like?

بسیاری از موارد وجود دارد که در جلسه مصاحبه توسط استاد راهنما مورد بررسی قرار نمی گیرد، زیرا ممکن است با سیاست هایی که بر زندگی دانشجویی تأثیر می گذارد آشنا نباشند. اینها می تواند بسیار مهم باشد، مانند هزینه زندگی، بیمه درمانی، پوشش بهداشت روانی (برخی از ویزیت های هفتگی پزشکان را پوشش می دهد)، و غیره. فراموش نکنید که به این موارد نیز توجه کنید - برای خوشحال و پربار ماندن در دوران فارغ التحصیلی چیزهای بیشتری وجود دارد. گاهی اوقات، گفتگو منجر به بحث جالبی می شود، و همچنین ممکن است راه خوبی برای قضاوت در مورد مطابقت شما با استاد باشد.

 


دیدگاه کاربران